yayayaУ Нетішині відбулося чергове підняття тарифів на послуги з утримання будинків. Попереднє зростання цих тарифів було у 2015 році шляхом коригування (на 16,3 відсотка) на підставі рішення виконкому від 23 квітня 2015 року №142/2015. Згодом у дане рішення виконкомом були внесені незначні зміни 27.04.2016 іншим рішенням – №171/2016, на підставі якого частині будинків зменшили складову прибирання прибудинкової території у зв’язку із розробкою земельної документації та затвердженням чітких меж прибудинкової території.

Новий середній тариф відтепер становить 4,64 грн./м2, середнє зростання склало 40 відсотків.

Нові тарифи вступили в дію з 15-го жовтня на підставі рішення виконкому №404/2016 від 22.09.2016 р. Відтепер складових послуг стало 12 замість 13-ти, оскільки в усіх будинках міста розробленою земельною документацією чітко визначені межі прибудинкової території, що спонукало до об’єднання двох послуг прибирання в одну – «прибирання прибудинкової території та сходових кліток».

yayaya1Найбільш суттєво на розмір тарифу вплинуло значне зростання вартості електроенергії (утричі) та рентабельність, що збільшилася вдвічі – з 5 до 10 відсотків. Також істотним є зростання складової поточного ремонту покрівель та гермошвів: якщо раніше в тарифи закладалась площа ремонту покрівель (гермошвів) від 5 до 10 відсотків, то в нових тарифах (незалежно від зробленого капітального ремонту) по всіх будинках встановлено єдиний розмір у 10 відсотків. До того ж, удвічі збільшена кошторисна вартість одного метра квадратного ремонту покрівель, та на 62 відсотки кошторисна вартість одного погонного метра ремонту гермошвів.

Крім того, дещо перерозподілені витрати по складовій тарифу «ремонт, техобслуговування водо-, тепломереж та водовідведення»: якщо раніше по статті витрат на ремонт мереж було закладено 58 відсотків витрат часу відповідних працівників та інших 42 відсотки часу – на техобслуговування мереж, то в нових тарифах на ремонт мереж спрямовано 40 відсотків, інших 60 відсотків часу – на техобслуговування мереж, що, безумовно, позначиться на якості ремонтів мереж та кількості аварій. Мабуть, саме тому завбачливо в складовій «диспетчерська аварійна служба» значно збільшено витрати на паливо: майже на 1 000 літрів/рік (на 19 відсотків) порівняно з попередніми роками. Сама ж складова тарифу «диспетчерська аварійна служба», витрати по якій частково закладені і в «техобслуговуванні водо-, тепломереж», теж значно подорожчала: якщо раніше її розмір сумарно складав 0,244 грн./м2, то тепер – 0,51 грн./м2 (з рентабельністю та ПДВ).

Тож треба визнати, що тривалі (понад рік) намагання громадськості реформувати бодай диспетчерську службу не увінчались успіхом.

yayaya2Разом з тим, в останньому рішенні виконкому щодо тарифів є певна новизна. Відтепер цим рішенням КП НМР “ЖКО” зобов`язано спрямовувати частину коштів, отриманих як прибуток, на здійснення заходів з енергозбереження. Але скільки зі сплачених споживачами коштів, і на що саме будуть направлятись – вирішуватиме ЖКО. Слід зазначити, що при 50-відсотковому розподілі прибутку, щонайменше на заходи з енергозбереження кожен будинок щорічно може отримати близько 10 тис. грн.

Попри неприємне для споживача суттєве підняття тарифів, не слід забувати, що в жителів є альтернатива – створення ОСББ (об’єднань співвласників багатоквартирних будинків). Адже ОСББ завжди ефективніше використовують отримані кошти, аніж жеки, а, маючи неприбутковий статус, ще й більше коштів залишають у своєму розпорядженні. Для прикладу, із встановленого середнього тарифу 4,64 грн./м2, майже 1 грн. забирає держава у вигляді податків, у той час, як неприбуткові ОСББ ці податки не сплачують.

Ігор ЛЯШУК, заступник голови ГО «Спілка власників житла м.Нетішин»