постА неплатникам загрожує відключення від каналізації або судові позови, – повідомляє Пост громадського контролю.

У листопаді виконавчий комітет затвердив нові тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення на 2018 рік.

На скільки зросте вартість послуг, як боротимуться із неплатниками та на інші актуальні питання відповів начальник комунального господарства ВП “ХАЕС” Сергій Сніщук.

20171208_164634

Тарифи підвищаться на 82 відсотки

  • Сергію Володимировичу, якою буде з нового року вартість комунальних послуг?
  • З 1-го січня підвищуються тарифи на водопостачання (холодна вода) та водовідведення. Тарифи на метр кубічний будуть наступні: послуга з централізованого водопостачання складатиме 10,18 грн, з водовідведення – 9,97 грн. Решта тарифів не змінюється.

Постачання гарячої води коштуватиме 10,75 грн за куб для квартир, де встановлені рушникосушарки, і 10,35 грн – там, де їх немає.

Вартість 1 гігакалорії в тарифі на централізоване опалення також залишилась 85 грн 65 коп. Це будинки, в яких встановлені загальнобудинкові теплові лічильники. А метр квадратний опалювальної площі в квартирах, де немає таких лічильників, становить 2,08 грн.

– Яка причина підвищення?

– Причина підвищення – значні зміни складових собівартості цих послуг: збільшення тарифів на покупну електроенергію, що призвело до суттєвого зростання витрат на електричну енергію; побільшали витрати на оплату праці; змінився розмір земельного податку; виросли  ціни на хімічні реагенти.

У зв’язку з розширенням повноважень місцевих органів влади щодо ліцензування та встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) від 22.03.2017р. №307, тарифи на 2018 рік затверджені  виконавчим комітет Нетішинської міської ради.

  • Тарифи піднялися тільки для населення чи і для юридичних осіб?
  • Для всіх тарифи зараз однакові. Це ж стосується й бюджетних установ.

вода кранНа черзі – здорожчання гарячої води

  • На скільки відсотків зростуть комунальні?
  • Тарифи на водопостачання (холодна вода) і водовідведення підвищились на 82 відсотки.

На гаряче водопостачання нам також надійшла команда надати розрахунки до нового року і подати на розгляд органів місцевого самоврядування. Тож вартість гарячої води теж зросте. Ця інформація буде доведена до споживачів через ЗМІ.

  • Чи планується ще підвищення протягом 2018 року?
  • На жаль, не володію такою інформацією.

Боротьба із боржниками

  • На під’їздах будинків були розміщені оголошення, що у разі заборгованості зі сплати комунальних послуг, їх надання буде припинено. Яким чином це реалізується?
  • Спочатку ми попереджаємо про відключення, просимо сплатити борг, а ні – ідемо на кардинальні заходи – припиняємо надавати певні послуги. У нас є відповідна установка “Чоп 2008” – це обладнання з відеокамерою і спеціальними глушками, за допомогою яких ми можемо відключити будь-якого споживача від водовідведення. Закон України про водопостачання ми не порушуємо – воду не відключаємо. Тож, якщо на кухні люди можуть користуватися водою, то на каналізації у санвузлі ми встановлюємо обмеження. Крім того, у нас працюють провідні юрисконсульти, які готують судові позови на боржників.
  • Про який розмір боргів переважно йдеться?
  • Ми обираємо споживачів із боргом від 10 тисяч, а також за іншими критеріями, як, наприклад, за скільки часу він накопичився. Є такі, які після попередження про відключення відразу ідуть до банку і сплачують всю суму чи її частину.
  • Чи використовуєте процедуру реструктуризації боргів?
  • Якщо споживачі отримують субсидію, то, за законом, вони можуть реструктуризувати борги. До нас зверталися такі люди і ми йшли на це. Але якщо споживач не отримує субсидію і заборгував, ми його просто відключаємо. Хіба що він сплатить 30 відсотків від суми відразу, тоді ми можемо розбити решту на певну кількість місяців, чи на рік. Ми завжди йдемо назустріч свідомим споживачам.
  • Чи збільшилась сума боргу за сплату комунальних послуг, порівняно із минулим роком?
  • Ні, навіть трохи зменшилась. Загальна сума заборгованості фізичних та юридичних осіб станом на 1 грудня становить 7 млн 63 тис грн. Торік було на 181 тисячу більше. Сьогодні багато містян виїжджає на заробітки і не може передати покази лічильників. А за новими правилами споживачі щомісяця обов’язково повинні це робити, інакше ми вимушені нараховувати по нормативу. І борг зростає. Тому ті, хто від’їжджає і не має змоги передавати показники, можуть написати відповідну заяву і ми не будемо проводити нарахування.
  • Нетішинці часто жаліються на незручність подачі показів лічильників. Чи не плануєте хоча б перейти на мобільні телефони?
  • У нас збільшилась кількість працівників, які приймають покази, з 4-х до 6-ти осіб. І до кінця 2017 року нам планують придбати 4 мобільних телефони. Крім того, перший заступник міського голови Іван Романюк пообіцяв запросити до нас фірму з розробки програмного забезпечення, яке дозволяє подавати покази через Інтернет. Ми вже виготовили технічне завдання на програмне забезпечення. І хоча воно доволі дороговартісне, я вважаю, що потрібно, перш за все, думати про зручність для споживачів.

комунгосп інформЧи економні будинкові лічильники

  • Минулого року будинки обладнали лічильниками тепла. Чи є економія для людей?
  • Лічильники стоять по всіх будинках міста і розрахунок за теплову енергію ми проводимо за їх показами. Чи будуть люди платити менше, вони зможуть побачити, коли в грудні прийдуть платіжки за листопад, адже у жовтні подача тепла розпочалася з середини місяця. Якщо місяць теплий – буде економія. Проте, важливо, чи утеплений будинок – якщо стоять нормальні двері в під’їзд, шибки не побиті, тепло затримується в будинку, і він має менше споживати.
  • Чи мають ці лічильники регулятори температури?
  • Ні. Зараз ОСББ можуть ставити собі терморегулятори, які коригуватимуть температуру залежно від погоди. Нам НКРЕКП не дала кошти на їх встановлення. Завдання було – обладнати засобами обліку всі будинки. Зараз ми, згідно з інвестпрограмою, встановимо загальнобудинкові лічильники на холодну воду, а за два роки – і на гарячу. Відповідно до закону про комерційний облік комунальних послуг, всі об’єкти мають бути обладнані приладами обліку. Бюджетні установи уже всі встановили такі лічильники.

водопровід фото1Водогін у старій частині міста

  • Після завершення третьої черги водогону, чи планується його передача комунальному господарству?
  • Кому має передати міська рада водогін, який частково перебуває на її балансі, частково – ЖКО, я не знаю. Наразі ми лише подаємо в стару частину міста нашу продукцію – питну воду для споживачів відповідно до укладених з нами договорів. Щоб передати водогін нам, потрібно збільшувати штат працівників, адже це кілометри трубопроводів, їх треба обслуговувати, а у нас такої можливості зараз нема.
  • А якщо трапиться поломка чи прорив?
  • Якщо станеться якась аварія, будемо спільно з міськрадою вирішувати цю проблему.
  • Влітку розгорівся скандал навколо того, що мешканці вул. Млинової залишилися без води, бо не всі уклали договори. Чи владналась та проблема?
  • Так, усі мешканці вулиці заключили договори і ми відновили їм водопостачання. А ось жителі вулиці Снігурі не всі це зробили. Тому ми будемо вираховувати врізки, по яких подається наша вода, а люди за неї не платять, і відключатимемо їх. Незабаром ми придбаємо спеціальне обладнання, яке будемо використовувати для виявлення несанкціонованих врізок.
  • Які вартість та якість води, що постачається у стару частину міста?
  • Вартість така ж, як по місту. Ми відбираємо воду в декількох точках, проте в старій частині відбір не проводимо. Раніше нам скаржились мешканці вул.Лісової, що вода каламутна. Ми зробили аналіз: кількість осаду була перевищена, але бактеріологічно вона відповідає усім санітарним нормам.
  • Як підключитися до водогону новим абонентам або узаконити самовільну врізку тим, хто вже ним користується?
  • Підключення слід узгоджувати з комунальним господарством. Люди повинні мати технічні умови від ЖКО, де вказується точка, звідки підключитися, та діаметр труби. Потім потрібно прийти до нас, укласти договір і написати заяву на опломбування лічильника. Лише тоді мешканці матимуть законне право на отримання комунальних послуг.
  • Дякую за змістовну розмову!

Олена МАТРОСОВА, Пост громадського контролю №12, грудень