комунгосп інформЗекономиш воду i тепло, заощадиш грошi

Розмову з начальником комунального господарства С.В.Сніщуком журналісти газети “Перспектива” розпочали із запитання про те, як витримують міські теплові і водопровідні комунікації нинішні температурні показники, чи можуть нетішинці бути певними, що їм не доведеться ловити дрижаки в холодних квартирах.

Звісно, що тішити себе ілюзіями про стовідсоткові гарантії неможливості виникнення аварії за умови високої зношеності мереж, прокладених більш, ніж 30 років тому, марно. «Сюрпризи», яких не в змозі уникнути жодне українське місто, можливі. Тож нас цікавила готовність комунальників до будь-якого розвитку подій, якщо такі виникатимуть.

сніщук перспекПерсонал КГ, за словами С.В.Сніщука, в обов’язки якого входить ремонт, обслуговування, реконструкція та модернізація обладнання теплових і водопровідних мереж, системи водовідведення, щорічно згідно із графіками виведення у ремонт центральних теплових пунктів проводить заміну водопідігрівачів, насосного та іншого обладнання. Скрупульозній «ревізії» кожного року піддається центральна тепломережа ДУ-800, ДУ-600, де після гідравлічних випробувань в разі виявлення певних дефектів комунальники проводять необхідний ремонт. Постійно стежать вони за системами водопостачання і водовідведення, отож у якому стані ті чи інші комунікації знають достеменно. Те, що нетішинці з теплом, результат тісної співпраці КГ з ЖКО міста і головами ОСББ – усі разом за відповідною процедурою готують житлові будинки для подачі теплової енергії в осі­нньо-зимовий період. Подається вона в систему опалення згідно із режимною картою, тобто температура теплоносія підтримується у залежності від температури повітря.

– От сьогодні зранку на вулиці               -170С, – каже С.В.Сніщук, – і температура теплоносія, який подаємо на місто, 970С, скарг від мешканців  про недостатній обігрів житла нам не надходило.

Не обійшли ми увагою у розмові з начальником КГ і нещодавню прикру ситуацію, що мала місце по вул. Будівельників, через що у кількох будинках певний час було відсутнє тепло.

– Завдяки придбаному ХАЕС згідно з інвестпрограмою течешукачу, ми оперативно виявили місце аварії на тепловій мережі, мобілізувалися і приступили до ремонту, – каже Сергій Володимирович. – Ремонтні роботи із заміни трубопроводів проводили у дві зміни, «захопили» навіть третю, не зважаючи на вихідні. Вдячні місцевим рятувальникам за хороше освітлення місця аварії, при якому зручніше було працювати. Бо те, що маємо в своєму розпорядженні, не таке потужне.

порив комунг– Чи достатньо у вас необхідного обладнання на випадок аварі­йних ситуацій?

– Так, для ліквідації аварій на теплових мережах у зимовий період ми забезпечені всім необхідним обладнанням. Маємо запас трубопроводів, зварювальні агрегати, організовано чергування персоналу у вихідні дні.

– Низькі температури завадять ремонтним роботам?

– Звичайно, це некомфортно і до певної міри ускладнює роботу. Але наш персонал завжди виконує свої функції  у некомфортних умовах: працюємо і в дощ, і в сніг, у мороз і спеку. Не завжди швидко, як того би хотілося мешканцям, вдається ліквідувати аварію. Адже маємо дотримуватися існуючої технології ремонту трубопроводів, їх заміна, особливо великих діаметрів, потребує багато часу.

– Як складається співпраця КГ з ОСББ?

– Голови усіх нетішинських ОСББ уклали договір з нами на надання комунальних послуг, у будинках встановлюються прилади обліку холодної і гарячої води, яку використовують в основному для поливу прибудинкових територій  і прибирання сміттєвих камер. Все на договірних умовах.

– Чи всюди встановлені загальнобудинкові лічильники, які фіксують подачу тепла?

– Вони встановлені ще у 2016 році, всі житлові будинки забезпечені приладами обліку теплової енергії – їх 121. Не зайве нагадати нетішинцям про доцільність збері­гання тепла, а відтак і своїх грошей. Отож, не варто без потреби відчиняти вікна, двері й «обігрівати» вулицю.

– Наскільки активно встановлюють нетішинці квартирні засоби обліку?

– В зв’язку зі зростанням тарифів на водопостачання та водовідведення кожен мешканець хоче зекономити куб-другий холодної чи гарячої води. Тому квартирні лічильники зараз активно встановлюють. Наразі таких вже більше 20 тисяч, в окремих будинках вже є квартирні прилади обліку теплової енергії.

Час показує, що люди навчилися заощаджувати свої кревні шляхом раціонального водокористування. Показовим є той факт, що із діючих 16 артсвердловин після встановлення приладів обліку в оселях, щоденно використовуємо тільки 5-6.

вода кран– Чому ростуть тарифи на воду?

– Бо дорожчають енергоносії, а всі наші насосні агрегати, наприклад, працюють на електроенергії. Так само недешево обходяться бензин і дизпаливо, які використовуємо для ремонту мереж, обладнання.

Але ми не стоїмо на місці. У 2015 році встановили нове обладнання італі­йського виробництва на артезіанській свердловині №15.  2016 року таке ж – на свердловинах №14, 16, а в минулому – на №3 і 12. Свердловини зараз у роботі, а нове обладнання зменшує потребу в електроенергії у півтора рази. Це суттєва економія.

Згідно із інвестиційною програмою НАЕК у поточному році плануємо заміну аварійних ділянок теплової мережі по вул. Будівельників у районі магазину «Вацак». Вже розробляється проектно-кошторисна документація, робиться позапланова заявка на закупівлю попередньо ізольованих труб, протягом року плануємо провести тендерні торги з вибору підрядника і замінити аварійні ділянки. Окрім вулиці Буді­вельників це стосується вулиці Шевченка (район кінотеатру) і проспекту Незалежності (район професійного ліцею).

За цією ж програмою плануємо встановлення нового обладнання на очисних спорудах і регуляторів тиску на станції знезалізнення води.

– З року в рік актуальним залишається питання заборгованості за спожиті послуги.

–  У минулому році вона сягнула 7 мільйонів гривень. 90% споживачів комунальних послуг справно за них розраховується. Із боржниками працюємо, виходячи з норм чинного законодавства. На злісних неплатників подаємо до суду, йдемо назустріч і реструктуризовуємо суму боргу. Якщо й надалі боржник відмовляється розраховуватися за надані послуги, вдаємося до більш радикальних кроків.

– Наприклад.

– Маємо обладнання, яке дозволяє відключити систему каналізації у окремо взятій квартирі. У морози до цього не вдаємося, а з настанням потепління знову використовуватимемо це обладнання. Загалом такі методи вже застосовували до 20 боржників. Дехто погасив борг, після сплати належної суми надання послуг споживачам відновлюємо.

До слова, нетішинці нині мають змогу передати покази лічильників за мобільними телефонами, номери яких оприлюднені в ЗМІ, на сайті ХАЕС. Є побажання мешканців мати можливість робити це в онлайн-режимі, такий варіант вивчається.

Джерело – Ольга Сокол, фото Віктора Гусарова, “Перспектива”