сидорчук конференціяУ НЕТІШИНІ СТАРТУВАВ ЦЕНТР РОЗВИТКУ CLEVER SPACE

Малечі тут відкриють світ та підготують до школи, всіх охочих навчать іноземних мов

Деталі – у публікації Газета “Пост громадського контролю”.

З 1-го липня в нашому місті, на вулиці Шевченка, 7 (вхід з боку Палацу культури) гостинно відчинив свої двері для дітлахів та дорослих унікальний заклад – Центр розвитку CLEVER SPACE. Це свого роду креативний простір, майданчик для навчання та спілкування особистостей від малюкового до поважного віку.

Про особливості освітнього ноу-хау ми поспілкувалися з директором закладу, педагогом, аспіранткою Оксаною Сидорчук.

Але перш ніж розпочати розмову, ми завітали до Центру, аби особисто зануритись у його освітню атмосферу та скласти уявлення, чому юні нетішинці розміняли спекотні години літа на захопливу подорож у знання.

центр сидорчук2ЯК НАРОДИВСЯ «РОЗУМНИЙ ПРОСТІР»

– Пані Оксано, по-доброму не дає спокою те, що найбільше впало в око: незважаючи на виснажливу літню спеку, після трьох годин занять малюки не хочуть іти додому. А цю «публіку» нічим не підкупиш, їм або подобається, або – ні, і свої настрої вони не приховуватимуть. То у чому ж секрет освітньої ідилії та комфорту?

–  Напевно ніякого секрету немає, все полягає в любові до дітей та майстерності педагогів в організації занять. Коли дитині цікаво, вона в  емоційно-піднесеному настрої, тоді й прослідковується ефективність роботи.

сидорчук1– За яких обставин і коли виникла ідея створення Центру, і чому саме CLEVER SPACE?

– Протягом останніх років я відвідала безліч семінарів та тренінгів, які проходили в Києві, Рівному, Луцьку. Познайомилася з багатьма креативними та цікавими людьми, які працюють у різних куточках України. У кожного своя історія та свій педагогічний шлях. Хтось був представником державного закладу, а хтось приватного. І в розмовах я черпала нові ідеї, які можна привести до нашого міста та втілити у освітній простір. Та для поштовху відкриття Центру слугували мудрі поради мого наукового керівника, яка надихає як на наукову роботу, так і на творчу.
Назва «народилася» швидко, адже я прагнула створити для дітей розумний простір, що на англійську і перекладається як «Clever Space».

– Паперова тяганина, методичні напрацювання, пошуки та облаштування приміщення, підбір кадрів, рекламна кампанія – на все це знадобиться ого як багато часу! Як вам вдалося всі організаційні нюанси втілити за доволі короткий відтинок часу?

– Під час організації роботи Центру я постійно радилася з людьми, які мають подібні центри по Україні. Я вивчала їхній досвід та планувала роботу відповідно до вимог нетішинців. Також переглядала вебінари щодо відкриття дитячих розвиваючих центрів, де досвідчений директор Київського розвиваючого центру ділилася власним досвідом щодо відкриття таких закладів.

ФАХОВИЙ РІВЕНЬ ПЕДАГОГІВ ТА «ЛЯЛЬКА ЯК ПЕРСОНА»

– «Кадри вирішують все», – така думка побутує у суспільстві. Не секрет, що наразі в Україні, і в Нетішині зокрема, у всіх сферах присутня кадрова криза. Як вам вдалося владнати питання з персоналом? За якими критеріями обирали працівників?

– Кадрової кризи я не відчула, так як у моїй команді люди, яких я знаю, знаю їхню роботу. Можна сказати, що це мої однодумці. Це люди, які прагнуть до постійного росту та самовдосконалення. Готуючись до занять, інколи дивуюся їхній фантазії. У моїй команді гарні фахівці з іноземної мови, які доступно та цікаво навчать англійської та польської мов. Послухавши, як викладач проводить заняття з групою «Інтенсив», у мене самої з’явилося бажання приєднатися до цієї групи.

Для ефективної діяльності педагогу потрібно постійно підвищувати свій фаховий рівень. Тож ми спланували на найближчий час відвідування семінарів та тренінгів із збагачення нових знань та ідей для роботи.

У роботу Центру ми хочемо втілити цікаву методику «Лялька як персона». Це методика соціального та психологічного розвитку дитини, яка покликана надихати педагогів та озброювати їх необхідними навичками, аби з допомогою ляльок долати стереотипи й упередження, які лежать в основі стигматизації, виключення та дискримінації. Методика, що ґрунтується на застосуванні ляльок-персон, добре узгоджується з Базовим компонентом дошкільної освіти та сприяє його реалізації. Тож у серпні ми чекаємо у нас в Центрі тренера Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» Людмилу Некраш із тренінгом щодо використання даної методики.

центр сидорчук1У ГРУПАХ – МАКСИМУМ ШЕСТЕРО ДІТЕЙ

– За якими напрямками наразі сформовані групи? Яка максимальна кількість у групі дітей чи дорослих, та які маєте задумки на найближчу перспективу?

– Наразі у нас функціонують розвиваючі групи для дітей віком 2-3 роки, 3-4 роки та 4-5 років. Кожна група двічі на тиждень відвідує розвиваючий комплекс, який включає наступні заняття: «Я досліджую світ» (ознайомлення з навколишнім середовищем), «Логіка» та «Талановиті пальчики» (арт-терапія). Тобто діти перебувають у Центрі протягом 3-х годин. Також вже розпочали роботу 2 групи з підготовки дитини до школи, групи з вивчення англійської мови для дітей від 4 років, школярів та розмовна група «Інтенсив» для дорослих. Триває набір у групи з вивчення польської мови. Групи плануємо формувати з максимальною чисельністю 6 осіб.

-Звернула увагу, що найчастіше батьки майбутніх першокласників цікавляться, чи навчите їхніх чад читати. Що являє собою програма, за якою готуєте дітлахів до першого класу?

– За основу підготовки дитини до школи ми взяли програму «Впевнений старт», оновлене видання. Реалізація програми «Впевнений старт» потребує врахування специфічно дитячих видів діяльності (спілкування, гра, образотворча, господарсько-побутова, пізнавально-дослідницька, здоров’язберігальна діяльність). Це забезпечує формування психологічної зрілості дошкільника, готовності дитини до систематичного навчання в умовах Нової української школи (життєві компетентності та здатність до навчання: мотивація, саморегуляція, вміння спілкуватися, сформований інтерес до пізнавальної діяльності). Ця програма передбачає формування у дітей елементарних математичних навичок, навчання грамоти, ознайомлення дошкільнят з навколишнім середовищем.

центр сидорчук3КРЕАТИВНИЙ ПІДХІД ДО ВИВЧЕННЯ МОВ

 – Здавалося б, освітній ринок уже перенасичений різноманітними курсами, уроками з опанування іноземних мов. Чим особливим ви зацікавили нетішинців?

–  Так, курсів вистачає. Ми пропонуємо курси з вивчення англійської та польської мов. Перш ніж розпочати навчання, викладач тестує дитину. Визначає її рівень володіння мовою та здійснює розподіл учнів у групи не за віком, а за рівнем знань. Ми працюємо на результат. Звичайно, малечу, щоб досягти результату, потрібно зацікавити. Тут на допомогу приходять різноманітні інтерактивні ігри, мультфільми, руханки. Вивчення польської мови здійснюється за спеціальною програмою „Polski. Krok Po Kroku”. Це надзвичайно цікава програма, насичена та жвава. Кожен урок присвячений окремій тематиці та граматичному блоку. Нова методика «Krok Po Kroku” розроблена та удосконалена в 2018 році. Спосіб подачі, засвоєння матеріалу відрізняється своєю ефективністю, яка досягається за допомогою спеціальної системи навчань. Наш підхід до вивчення польської мови є принципово новий. Методика та навчальний комплекс Центру «Clever Space» дозволяє вивчити польську мову швидко, фундаментально та назавжди!
З 30-го липня ми запускаємо цікаву інтерактивну програму «Літо з вивченням іноземної мови». Так з 30 липня по 10 серпня будуть щодня тригодинні заняття з англійської мови, а з 13 по 24 серпня – з польської мови.

Фото Юліи Ніколайчук.

Ми будемо обговорювати найцікавіші теми та проводити дебати, розвивати лідерські навички. Розвиватимемо критичне мислення й розуміння того, що таке конструктивна критика та командна робота. Ми вивчатимемо іноземну мову та дізнаватимемося багато цікавинок про чудові свята в різних країнах світу, гратимемо у веселі ігри. А ще – будемо створювати власного книжкового героя та короткі відеофільми, переноситись у справжні джунглі та перетворюватися на загадкових звірів, розповідати магічні казки та підкорювати нові горизонти в образі піратів, займатися арт-терапією.

ПРО ПІЛЬГИ, СЮРПРИЗИ ТА ЗАДУМКИ

– Традиційно освітні заклади розпочинають роботу з 1-го вересня. Ви ж стартували з липня.

– Так, всі звикли, що 1 вересня – це початок навчання. Але ми не чекали цієї дати в календарі та вже стартували. Першими нашими відвідувачами були малята на розвиваючий комплекс. З кожним днем до нас приходять нові вихованці та учні, тож сподіваюся, що до 1-го вересня ми наберемо обертів та працюватимемо на всю потужність.
Проте ми вирішили не залишатися осторонь традиційного свята – Дня знань, та готуємо в цей день для наших друзів багато сюрпризів.

сидорчук2– Всі ми звикли до шаблонів: коли відкривається щось нове, зазвичай одягають ошатне вбрання, помпезно перерізають святкову стрічку, виголошують голослівні промови тощо. У вас першого дня вирували інші емоції: вихованці знайомились між собою та з наставниками, пройшли перші заняття та закарбувалися у пам’яті перші враження.

– Разом з командою ми вирішили розпочати свою діяльність не зі свята, а з плідної роботи. Проте ми плануємо влаштувати 1-го вересня свято й запросити до Центру нашу малечу та її друзів на розваги.

– Навчання у Центрі платне. Чи існує система знижок або пільг?

– Так, є в нас і таке. До нас приходять навчатися цілими сім’ями, є в нашій дружній компанії і двійнята, тож ми вирішили ввести в дію на постійній основі акцію «Братик + сестричка = 20% знижки». Ця акція розповсюджується на комплекс розвиваючих занять та на всі абонементи Центру.

– Клієнти Центру – лише нетішинці чи є нетутешні?

– Не лише нетішинці. До нас приїздять наші маленькі друзі ще й із Вельбівного та Острога.

– З кожним днем число відвідувачів Центру зростає. Чи готові ви до нарощування потужностей?

– Про це я мрію, і буду цього прагнути!

– Щасти вам у гарному почину!

Джерело – Поліна МУРАВСЬКА, Газета “Пост громадського контролю”, липень, №7 (115)