швидка6«Швидка» не зобовязана виїздити на підвищення температури, тиску та загострення хронічних захворювань

У підпорядкуванні місцевих медиків 6 населених пунктів і один повноцінний реанімобіль

Деталі – у публікації Газета “Пост громадського контролю”.

Унаслідок реформування швидку медичну допомогу розділено на «екстрену» і «невідкладну». У нашому місті функцію невідкладної покладено на Центр первинної медико-санітарної допомоги, екстреної – на Нетішинську підстанцію екстреної медичної допомоги. Саме про роботу останньої «ПГК» спілкувався із завідувачем Юрієм Уляницьким.

швидка УляницькийПро штат, структуру та технічне забезпечення

– Юрію Івановичу, якому органу підпорядковується ввірений вам заклад?

-Чотири роки тому сформувалася Нетішинська підстанція екстреної медичної допомоги (ПЕМД,  Авт.). Вона у підпорядкуванні Шепетівської станції екстреної медичної допомоги. Але питання економічного, господарського характеру та інші вирішуються в Хмельницькому обласному центрі екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.

– Скільки працівників у штаті?

Маємо повний комплект медичного і немедичного персоналу 40 співробітників. Виклики обслуговують дві фельдшерські бригади та одна лікарська. У лікарській працюють лікар, фельдшер, водій. У фельдшерській – фельдшер та водій. Молодша медсестра виїжджає по ситуації.

–  Власне, реформа передбачає, що допомогу разом із парамедиком надаватиме

 екстрений медичний технік. Простими словами – водій. Чи готові до таких нововведень?

– Є план, затверджений міністерством. З 1-го січня цього року запустили пілотні проекти в 5-ти областях: Вінницькій, Донецькій, Одеській, Полтавській, Тернопільській та в місті Київ. У нас поки що ні. Але ми починаємо привчати людей до диференціації викликів на екстрені і неекстрені. З’явиться відповідний наказ, будемо переорієнтовуватись, проходити перекваліфікацію тощо. Зауважу, що наші водії за необхідності завжди допомагають у надзвичайній ситуації, вони навчені робити непрямий масаж серця, правильно тримати чи транспортувати постраждалого тощо.

швидка5– Як щодо транспорту?

Маємо 3 автомобілі. УАЗ та ГАЗель вже вичерпали свій ресурс і, фактично, непридатні для роботи, навіть не укомплектовані відповідно. Їздять завдяки нашим водіям, які постійно їх ремонтують, адже альтернативи немає. Найновіший «Пежо», потрапив до нас 5 років тому уже вживаним, зроблений з порушенням: наявне обладнання розміщене на вантажній базі автомобіля. Це авто укомплектоване всім необхідним, але зважаючи на стан доріг, під час руху надавати в ньому допомогу практично неможливо. Ми вимушені зупинятися, робити те, що потрібно, а потім рухатися далі. А так бути не повинно.

Апаратурою, медикаментами забезпечені?

Є проблеми і з апаратурою. Наявний лише один дефібрилятор на три машини. Маємо потребу і в пульсоксиметрах. Щодо медикаментів, то той перелік, який передбачений законодавством, у нас є в повному обсязі.

швидка1

Кому надає допомогу «швидка»

швидка3 Обслуговуєте лише Нетішин?

 Ні. Окрім Нетішина, здійснюємо виїзди ще у 5 сіл: Кривин, Комарівку, Лисиче, Дідову Гору і Потеребу.

– Що входить до ваших обов’язків?

-Реформа передбачає, що маємо виїжджати лише на екстрені виклики. Але намагаємось не відмовляти людям, і нерідко обслуговуємо пацієнтів і з неекстреними станами.

– За якими критеріями стан пацієнта визначається як «екстрений»?

Якщо стан людини супроводжується знепритомленням, судомами, раптовим розладом дихання, раптовим болем у ділянці серця, гострим болем у черевній порожнині, зовнішньою кровотечею, ознаками гострих інфекційних захворювань, гострими психічними розладами… Усі травми наші: отруєння, укуси тварин, комах, змій; ураження струмом, блискавкою; ушкодження після ДТП, передчасні пологи тощо. Тобто, ті випадки, у яких під час транспортування пацієнта до медичного закладу може знадобитися негайна допомога.

– Яким чином сортуються виклики?

Зазвичай, усі виклики потрапляють на «103», диспетчер визначає стан пацієнта залежно від скарг, і тоді перенаправляє виклик до відповідної бригади, чи то екстреної, чи невідкладної медичної допомоги.

Хотілося б попросити людей, щоб вони все-таки розуміли, що надумувати «зайві» симптоми, аби лише приїхала «швидка», не потрібно. Ми нікого не залишаємо без уваги. Навіть якщо випадок з категорії неекстрених, ми його переадресуємо на невідкладну допомогу. Якщо ми отримуємо виклик, то обов’язково доводимо його до логічного завершення, адже фіксуємо його і несемо за це відповідальність.

Джерело – Катерина ДРАГАНЧУК, Газета “Пост громадського контролю”, січень, №1 (121)