клочай фотоУ НЕТІШИНІ ЗАВЕРШУЄТЬСЯ ПЕРШИЙ ЕТАП МЕДИЧНОЇ РЕФОРМИ

Які його результати?

Деталі – у публікації Газета “Пост громадського контролю”.

З 1-го квітня почнеться реформування вторинної ланки медицини, а нетішинці поки з первинкою не впоралися – іще до 7 тисяч (із 29 тисяч) дорослих містян не уклали угод із сімейними лікарями. А це означає, що наша лікарня недоотримує потрібного фінансування від Національної служби здоров’я України.

Очільник міста Олександр Супрунюк на нещодавній прес-конференції наголосив на необхідності укладення декларацій жителями міста, щоб не довелось скорочувати персонал.

За коментарями звертаємося до директорки комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Лариси Клочай.

ЛІКАРІВ НЕ ЗВІЛЬНЯТИМУТЬ, ЗА ПОТРЕБИ ЗАПРОСЯТЬ ЩЕ КІЛЬКОХ

«Статистичні дані свідчать, що близько 7 тисяч дорослого населення міста не уклали угоди зі своїми сімейними лікарями, а це четверта частина від усіх пацієнтів, старших 18 років. Але очевидно, що деяка частина цих осіб просто зареєстрована в Нетішині, а проживає в інших містах. Ще чималий відсоток з них – працівники ХАЕС, котрі мають своїх цехових терапевтів, до яких вони звертаються за лікарняними листами і проходять у них медогляд. Виходить, що ніби й укладати угоду з сімейним лікарем немає потреби. Але варто пам’ятати, що зрештою комусь таки доведеться звернутися на консультацію до вузьких спеціалістів. І щоби ця послуга була оплачена Національною службою здоров’я України (НСЗУ), декларація пацієнта повинна бути в системі, тобто він має укласти угоду зі своїм сімейним лікарем, – наголосила Лариса Клочай. – Сьогодні всі свідомі мешканці ОТГ мають бути зацікавлені в тому, щоб обидва медичні заклади міста працювали ефективно та отримували кошти за договором з НСЗУ (державні гроші на утримання закладів).

Зараз у нашому Центрі ПМСД немає лікарів, з котрими би пацієнти не уклали договорів. Багато лікарів працюють з перевантаженням. У нас є потреба запросити на роботу ще кількох лікарів. Тим паче, що в періоди спалаху ГРВІ, грипу, чергових відпусток, навчання лікарів є необхідність у тому, щоб була взаємозаміна. До прикладу, наразі лікар-терапевт А.Равський перебуває на шестимісячних курсах спеціалізації «Загальна практика-сімейна медицина».

Завжди інші лікарі мають завдання замінити відсутніх. Тому жоден кваліфікований працівник звільнений не буде».

N. B. З 1-го квітня 2020 року Програма медичних гарантій запрацює у повному обсязі. Це перелік медичних послуг, які держава гарантує пацієнту безоплатно. Програма медичних гарантій приходить на заміну псевдобезкоштовній медицині. До програми увійдуть послуги первинної, амбулаторно-поліклінічної, стаціонарної медичної допомоги, а також екстреної, паліативної допомоги та медичної реабілітації. Спеціалізовані медичні заклади мають бути готові до контрактування з НСЗУ, щоб отримувати кошти з державного бюджету за принципом «гроші йдуть за пацієнтом».

Державної субвенції на фінансування «ліжкомісць» закладів спеціалізованої медичної допомоги з 2-го кварталу 2020 року не передбачено.

Щоб безоплатно скористатися переліком медичних послуг Програми медичних гарантій, пацієнт повинен зробити кілька простих кроків – укласти декларацію з лікарем первинки, отримувати направлення на наступні рівні допомоги.

Екстрена допомога буде надана всім, навіть якщо людина не має декларації із сімейним лікарем, терапевтом або педіатром. (Міністерство охорони здоров’я України).

ВІД КІЛЬКОСТІ УКЛАДЕНИХ ДОГОВОРІВ ЗАЛЕЖИТЬ ЯКІСТЬ ПОСЛУГ

«Ці речі пов’язані нероздільно, адже на кожного жителя нашої держави апріорі розрахована капітаційна ставка – тариф, який включає увесь спектр видатків для надання первинної  медичної допомоги. Тобто, на державному рівні гроші уже передбачені. Якщо житель Нетішинської міської ОТГ уклав угоду з сімейним лікарем, то це означає, що оті державні гроші «прийшли за пацієнтом» безпосередньо на рахунок закладу. Вони покривають не тільки його медобслуговування в конкретному медзакладі, ці гроші потрібні і для навчання медперсоналу, і для придбання обладнання, витратних матеріалів, меблів тощо. Тобто, гроші працюють. Якщо ж пацієнт не уклав угоду з сімейним лікарем, то ті вже заплановані державою гроші можуть бути перерозподілені на інші видатки», – зауважила очільниця медзакладу.

Нагадуємо, що укласти угоду з сімейним лікарем можна у робочий час, звернувшись у реєстратуру Центру ПМСД (колишня дитяча поліклініка). З собою потрібно мати паспорт, ідентифікаційний код та мобільний телефон. Щоби задекларувати дитину, батькам додатково необхідне її свідоцтво про народження».

ВІДВІДУВАЧІ ПСУЮТЬ ЛІКАРНЯНЕ МАЙНО

«Ми прагнемо не тільки надавати якісні медичні послуги, а й зробити перебування наших пацієнтів в амбулаторіях комфортним та приємним, особливо для діток. Ми вже облаштували коридори, де найменші пацієнти очікують прийому до лікаря, дитячими будиночками, біля пункту щеплень розмістили інтерактивну дошку тощо. За відгуками батьків, такі дрібнички насправді є важливими та приємними. Батьки дякують за пластирі з малюнками після проведення вакцинації у дітей, що хоч трішки згладжує неприємні відчуття після маніпуляції. Ми не зупиняємось, ще плануємо поставити в амбулаторіях  кулери з питною водою тощо. Але мушу зауважити, що деякі батьки безвідповідально ставляться до спільного майна (так, майно медичних закладів – це спільна власність), зводячи деякі наші старання нанівець. До прикладу: ми були змушені забрати гумові килимки-пазли, які підкладали під ігрові зони-будиночки, адже дітки на них перебували у взутті, бруднячи й пошкоджуючи матеріал як килимків, так і будиночків, а це вже і негарно, і негігієнічно, й небезпечно. Або ще «облагородили» туалетні кімнати диспансерами з милом і якісним туалетним папером, але того ж дня весь папір був розмотаний на підлозі, розкиданий. Викрадали й освіжувачі повітря. Буває, що мама-тато «сидять у телефоні», а дитина, за котрою не наглядають, робить усе, що хоче. Я твердо переконана, що удома така поведінка дитини не віталася б і не допускалася б. Ще десь міцно закріплене оте «що спільне – то нічиє». Але, не зважаючи на це, ми намагатимемося створювати культуру якісного й свідомого сервісу», – каже Лариса Петрівна.

СТВОРЮЄТЬСЯ ОДНА ДЛЯ ОБОХ ЗАКЛАДІВ РЕЄСТРАТУРА

«Зараз без направлення від сімейного лікаря, але обов’язково за попереднім записом, можна отримати консультацію стоматолога, гінеколога, нарколога, психіатра, дитячого психіатра. Змінюємо порядок роботи реєстраторів. Наразі вони працюють з 7.30 до 19.00. Також ми відкрили три лінії для зв’язку: стаціонарний номер, мобільний та універсальний номер інформаційно-довідкової служби Центру (9-07-97; 067-447-80-40; 0-800-33-25-15). Це розвантажить реєстратуру, бо раніше усі дзвінки приймав реєстратор, одночасно ще й мав видавати амбулаторні карти для хворих. Це створювало черги й породжувало справедливе незадоволення наших пацієнтів. Також за цими номерами можна отримати контакти Вашого лікаря та іншу актуальну інформацію.

Особливе прохання до пацієнтів, котрі користуватимуться цими телефонами: для отримання довідкової інформації дзвонити у другій половині дня, бо зранку лінії переважно зайняті  хворими, котрим потрібно якнайшвидше потрапити на прийом та хворими з невідкладними станами.

Взагалі, реформа вторинної ланки медицини дуже непроста, тому ми, працівники первинної ланки, намагаємося максимально бути залученими у процес спільної роботи. Ми прагнемо покращити інформаційну роботу з пацієнтами, щоби максимально оперативно й повноцінно надавати медичні послуги», – підсумовує нашу розмову Лариса Клочай.

первинка оголошення

Джерело – Марта СЕРГІЄВА, Газета “Пост громадського контролю”, лютий, №2(134)